عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
صفربوک کتابهای کمیاب
0BOOK کتابهای ماندگار
0BOOKصفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دانلود کتاب کمدی انسانی نوشته اونوره دو بالزاک   www.zerobook.lxb.ir  صفربوک

دانلود کتاب کمدی انسانی نوشته اونوره دو بالزاک

نام کتاب:کمدی انسانی 

نویسنده  و مترجم :انوره دو بالزاک – عنایت الله شکیباپور

زبان : پارسی

تعداد صفحات:۲۲۸ صفحه

توضیحات : اْنوره دو بالزاک  ‏ (۲۰ مه ۱۷۹۹ – ۱۸ اوت ۱۸۵۰) نویسنده نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می‌دانند.«کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد برگزیده‌است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک‌بینانه روحیات شخصیت‌های داستان، بالزاک را به یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده‌است.

بالزاک در خانواده‌ای میانه‌حال در شهر تور، فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه‌ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در ۱۸۱۳ مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در ۱۸۱۹ در رشته حقوق مدرک گرفت، اما به رغم خواست خانواده بر آن شد تا به ادبیات بپردازد آثار بالزاک آینه‌ای از جامعه فرانسه روزگار اوست. او افراد هر طبقه اجتماعی، از اشراف فرهیخته گرفته تا دهقانان عامی را در کمدی انسانی خود جای می‌دهد و جنبه‌های گوناگون شخصیتی آنان را در معرض نمایش می‌گذارد. بهره گیری او از شگرد ایجاد پیوند میان شخصیت‌ها و تکرار حضور آنها در داستان‌های مختلف موجب می‌شود تا در گسترش روان شناسی شخصیت‌های منفرد توفیق یابد.

رئالیسم عریان و بدبینی بالزاک به سرشت انسانی که در آثارش هویداست، او را زمینه ساز ایجاد جنبش ناتورالیسم در ادبیات فرانسه کرده‌است. تأثیر او بر بسیاری از نویسندگان ناتورالیست از جمله امیل زولا کاملاً آشکار است. عوامل بسیاری در این بدبینی سهیم بودند، مثل دوران کودکی و اوضاع اجتماعی زمان او...

بالزاک به خاطر نوشتن این کتاب آماج تهمت ها و افترا شد و برای مدتی او را تهدید به زندان کردند.برای نویسنده ای که زشتی های جامعه اشان را به رخ شان می کشید چنین تهدیدها و حرف هایی عجیب نبود و بالزاک در مقابل این تهمت ها و تهدیدها می گفت:صنعتگری که پیکر مرا با سنگ تراشیده مرا بزرگ نمی کند و زندان رفتن هم مرا کوچک نمی کند.

بالزاک با آثار خود به مکتب رمانتیسم پایان داد و پیروزی واقعیت را بر احساس و رؤیا اعلام کرد. وی گرچه در اندیشه آن نبود که مکتبی تازه بنیان گذارد بلکه تنها با واقع­بینی عمیقی جامعه اش را با همه مشخصاتش وصف می­کند و حوادث و امور کوچک را با قدرت خلاقه خود برجستگی می­بخشد و قهرمانان دلخواه را از میان مردم برمی­گزیند و نمونه کمال مطلوب واقعی خویش را می­آفریند. بالزاک در واقع پیشوای بزرگ نویسندگان رئالیست به شمار می­آید.



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود کتاب کمدی انسانی نوشته اونوره دو بالزاک , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب کمدی انسانی نوشته اونوره دو بالزاک , دانلود کتاب کمدی انسانی , دانلود کتاب pdf کمدی انسانی , کتاب pdf کمدی انسانی , pdf کمدی انسانی , کمدی انسانی , اونوره دو بالزاک , کتابهای اونوره دو بالزاک , آثار اونوره دو بالزاک , رمان , رمان خارجی , دانلود رمان , رمان کمدی انسانی , دانلود رمان کمدی انسانی بالزاک , ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : سه شنبه 26 بهمن 1395

صفحه قبل 1 صفحه بعد